lördag 9 juni 2012

Häftiga tonårssynder

Sista helgen på landet innan sommaren. Vänta det där lät konstigt, jag försöker igen; Sista helgen på landet innan vi åker till Italien. Det lät bättre. När vi kom upp till slottet igår kväll upptäckte jag till min stora glädje att senaste numret av VI Läser hade kommit. Jag gillar verkligen den tidningen. Trots att det var min mor som tipsade mig om den. (Ibland är jag inte bättre än en tonårsdotter, och det gäller oftast när min mor tipsar om "häftiga" saker.) I det här numret handlade det dessutom om Åsa Larsson som jag faktiskt har träffat och verkligen tycker om.

När tidningen var utläst någon gång efter lunch följde jag med min man ner till dammen för att se på när han försökte flytta det japanska tehuset. Hur han tänkte göra detta? Jo, med hjälp av vadarbyxor och en domkraft. Om det gick? Naturligtvis inte. Men imorgon ska han få hjälp. Då ska jag ta med mig en kamera och försöka föreviga det hela. Nu ska vi till grannarna och dricka lite vin.

4 kommentarer:

  1. Fanken. Det låter som underhållningen. Att Pär flyttare japanska tehus alltså! To bad I can't be there. Å andra sidan hade jag säker blivit satt i arbete, så det kanske är lika bra så...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst hade du fått arbeta men sedan hade det blivit fika!

      Radera
  2. Oj, slök du hela Vi läser på en förmiddag. Impad. Själv har jag alltså något att se fram mot, när jag kommer hem.

    Jag skulle också gärna se på när någon flyttar på ett japanskt tehus. Och man ska väl inte fråga varför?

    SvaraRadera
    Svar
    1. För att det inte ska glida ned i dammen förståss.

      Radera