söndag 10 juni 2012

Pang!

Min käre make hade stängt av internet innan jag hann skriva dagens inlägg. Och tur var väl det. Istället för en långtråkig vardagsbetraktelse kan jag nu ge en ögonvittnes skildring av en stor katastrof. På väg in till Stockholm i vår säkra gamla Bettan small det till! Eller small och small, det var mest ett diskret puff. Det tog ett tag innan vi förstod vad som hade hänt. Punktering. En riktig punktering. Helt platt bakdäck, inget som gick att missta sig på.

Men maken visste hur det skulle hanteras, han hivade fram domkraft och reservdäck och domderade och stod i. Jag blev nästan lite nykär när jag såg hur manligt han hanterade det hela. Visserligen fick jag sänka ned bilen eftersom han var rädd att hjulet skulle smälla, men ändå. Goa gubben min! Först vadar han i dammen och hissar tehus med domkraft och sedan hissar han gamla Bettan. Jag anar en framtida karriär här...

Sommarens första pioner.

Tyvärr blev det ingen japansk bild på något tehus eftersom den bara ser ut som en friggebod just nu. Jag tar ett foto när verandan satts på plats istället.

4 kommentarer:

  1. Åh vilka vackra pioner!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är de! Och fler lär det komma, för nu finns det massor av dem.

      Radera
  2. Åh, jag längtar - pioner!

    Nya sidor av din man, eller förresten han låter sig inte avskräckas i första taget.

    Stod du bredvid och pep lite kvinnligt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, lite pep jag nog... Det hörde liksom till hela situationen.

      Radera