tisdag 6 mars 2012

Rånare infångade under mitt hus

Skottlossning i centrala Stockholm i samband med att en guldsmedsaffär rånades. Själv märkte jag av det när jag lämnade lägenheten eftersom en polishelikopter cirkulerade precis ovanför min loftgång. Jag promenerade ner till café Italiano i sällskap av min mor som ville ha en 'riktig Stockholms-fika'.


På caféet fick vi första parkett mot en enorm polisavspärrning. 'Kändisar' gissade min mor, 'politiker' gissade jag. 'Väpnat rån' förklarade bordsgrannen. Det var nästan så att man satte latten på 100% Arabica-bönor i halsen. Så med Italiensk discomusik i öronen och varm kaffeånga i ansiktet tryckte vi näsorna mot rutan för att se. Ja, se vadå?

Vi såg fotografer och poliser och barnvagnar, och en kändis som var ute och gick med hunden. Och så fick vi syn på min man som var på väg hem med en semlelåda i handen. Det var inte förrän vi kom hem igen som jag via internet fick reda på att rånarna fångats in vid gymmet som ligger längst ned i vårt hus.

6 kommentarer:

  1. Åååååh! vilken spännande dag!!!!/mims

    SvaraRadera
  2. Men huga! Tur att ni inte satt i vägen för kulorna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, efter att alla tidningar lugnat ned sig och faktiskt kollat sina fakta, visade det sig att rånarna inte alls sprang mot vårt hus. De sprang i rakt motsatt riktning...

      Radera
  3. oj! Det är synd det är verkligt annars hade det varit en bra historia! kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tryggare men tråkigare... När jag en gång berättar för barnbarnen blir det nog version nr 1. För visst får man välja sin sanning?

      Radera
    2. Sant! Det får man......;-)

      Radera