måndag 26 mars 2012

Ryssar över Gotland

Jag hamnade mitt i det stora tågkaoset på vägen hem igår. Tack och lov så hade jag ätit lite på tåget innan det stannade i Katrineholm. Dit kom åtta bussar för att köra oss vidare in till Stockholm. Eftersom Stockholm var min slutdestination så var jag inte speciellt stressad. Men jag fick följa en medresenärs vedermödor när hon försökte räkna ut hur hon skulle göra med sin flygresa. Skulle hon hinna med? Eller skulle hon boka om? Det var en 50/50 chans om hon skulle hinna. Rafflande.

Men roligast var att höra den pensionerade extrainkallade chaffören berätta om alla sina lumparminnen från 50-talet. Nu vet jag väldigt mycket mer om flygvapnet på Gotland. Jag älskar lumparminnen!

2 kommentarer:

  1. ojoj, främlingsfientlighet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det kan jag inte påstå. Rubriken syftade på de ryska MIG som flög högt över svenskarna så att de fick flyga upp och mota bort ryssarna. Hur sant det är vet jag inte, men det var definitivt spännande att lyssna på.

      Radera