onsdag 21 mars 2012

Alla gaddar ihop sig...

Vårdagjämningen kom och med den kom våren! Vilken härlig dag! Solen sken, och jag har nu lämnat in min visum ansökan till kinesiska ambassaden. Vilket inte var en helt enkel procedur. Det krävdes 4 sidor ifyllda med fakta, ett personbevis, ett nytaget foto, flygbiljetten, hotellbokningen, resplan i Kina samt en aktivitetsplan (dvs vad vi tänker göra i Kina). Jo, också passet förstås. Jag bara undrar vad de ska med alla dessa upplysningar till? Vad gör de av alla papper som lämnas in till dem? Arkiveras det? Jag lär aldrig få reda på dessa spännande frågor.

Är dessutom ute på tradera och försöker köpa en SJ biljett. Spännande, men folk lägger så ologiska bud. Varför bjuda över mig när det finns biljetter som inte fått ett enda bud? Är det något jag har missat? Världen är bra konstig.

4 kommentarer:

  1. Hahaaha.. kolla om det inte är den ömma modern som försöker hjälpa till??? (Skoja bara...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, hon har också lagt sina bud (åt mig) tack och lov har hon inte bjudit över mina bud...

      Radera
  2. Jamen, det är ju så kul. Men jag förlorade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och lov för det, och tack och lov för att jag förlorade mitt sista bud annars hade jag suttit med två biljetter...

      Radera