fredag 30 mars 2012

Hagel på Emma Sjöberg

Tänk idag studsade haglet på gatan utanför mornington där jag som vanligt satt och skrev. Blev alldeles till mig, eftersom jag älskar extrema väder. Bredvid mig hade två advokater slagit sig ned. Tack vare ovädret kom vi i samspråk och nu vet jag lite mer om vilken myndighet som kan frysa ens tillgångar (hålla i kvarstad heter det tydligen).

Lite senare på dagen sprang jag nästan omkull (med bara ca 2 meter till godo) Emma Sjöberg. Hon var lång, vacker och verkade trevlig. Detta kunde jag avgöra efter att ha sett henne i två sekunder, jag är mycket duktig på sådant. Hon var på Åhlens city förmodligen för att signa sin bok, Emmas Skönhet. Och appropå skönhet, så har den jagat mig de senaste dagarna. Jag har bland annat blivit indragen i en make-up affär där de snabbt och obarmhärtigt smetade läppglans på mina läppar. Kändes löjligt att gå med blanka läppar genom stan. Men den hade smak av mint och kanel vilket var rätt mumsigt.

4 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk dag. Du putade väl inte med läpparna, när du fått det där glanset på?
    Det låter så proffsigt när du sitter i hotellentréer och skriver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, låt oss säga att jag precis kommit över det faktum att jag nu har min mors läppar och plut...

      Radera
  2. Jag är samma med vädret. Märkligt. Undrar vem vi ärvt det ifrån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nån förfader som hade platsen ytterst i grottan?

      Radera