tisdag 20 mars 2012

Klarast lyser Venus!


Innan vi åkte tillbaka till storstaden passade vi på att titta på stjärnhimlen. Den är så klar när man är ute på landet långt borta från alla störande ljus. Extra roligt var det eftersom vi kunde se Venus och Jupiter. Fast det tog ett tag innan vi såg dem, mest för att vi stod med ryggen mot dem. Men när väster/öster förvirringen släppt var de lätta att hitta!

Nu tror jag mig vara färdig med kap 8 och 9. Det slutade riktigt spännande med att Betty ska anlita en privatdetektiv för att hålla koll på Henry. I morgon sätter jag igång med kap 10 och 11, dvs jag har kommit fram till kräftpremiären. Kvar har jag sedan Mårten Gås (12 och 13) och Jul (14, 15 och 16). Det går framåt.

4 kommentarer:

  1. Gud så spännande! Det kommer att bli som att läsa en helt ny bok.

    SvaraRadera
  2. Det blir det absolut, de har blivit alldeles galna mina karaktärer...

    SvaraRadera
  3. Tihi - vi väntar med spänning

    SvaraRadera