torsdag 8 mars 2012

Kakvikt

Följde med en väninna till skroten idag. Det var en uttjänt diskmaskin som skulle till de sälla jaktmarkerna i Årsta. Efter diverse vilda U-svängar hittade vi faktiskt dit. Och med gemensamma krafter lyfte vi skrotet till dess utpekade container. Inte speciellt betungande. Man kände sig rätt råstark måste jag säga.

Senare på eftermiddagen var det dags för min vanliga sim-halvtimma. Fy tusan vad det var hårt! Efter ett uppehåll på en och en halv vecka, hade jag inte bara tappat all ork i armar och ben, jag hade dessutom gått upp ett kilo. Frågan är om detta kilo är på grund av ökad kakvikt eller ökad muskelvikt. Jag misstänker att här finns ett samband. I tjugoårsåldern bygger man lätt muskler medan kakor inte sätter något spår. I fyrtioårsåldern är det motsatta sant.

2 kommentarer:

  1. Fast kakor ä ju gott och kroppen ska förändras det bara är så

    SvaraRadera
  2. Bebismage! :-P /mims som tydligen tigger stryk...

    SvaraRadera