torsdag 8 mars 2012

Stockholm Food District



En VIP-inbjudan damp ned i min mail. Till Sturegallerian och Stockholm Food District grand opening. Första 500 skulle få en goodiebag. Som den säkra vimlare jag är satsade jag allt på att komma i tid (eller ja, nästan i allafall) och få min gratis påse (nej, var nog en 2000 före mig).

Men kön var snabb och snart var jag inne. Östermalmsvimel är faschinerande. Jag såg silikon-tuttar, stekare, ostron-smackande damer och en och annan gamling som höll för öronen och rynkade på näsan. Där fanns gratis ostron, champange, fruktjuice, finska pinnar och gelehallon. Och massor med make-up, päls och kameraobjektiv. Flera discjockeys spelade och stockholmsgruppen hade modell audition.

Jag slog mig bort till baren, stjälpte två champangeglas. Rasade in i några boutiquer och åt av deras godis. Sedan fick det räcka. Innelivet är nog allra roligast om man faktiskt ÄR inne. Lustigt nog såg jag inte en enda kändis, och jag är rätt bra på att se kändisar.

Men nu blir det ett stort glas kall mjölk och sedan sängen!

2 kommentarer:

  1. Hahah! Härlig beskrivning! jag riktigt ser framför mig hur du går bärsärk medans du lystet letar kändisar... hahaha... /mims

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bärsärk, ja det var nog det ordet jag saknade. Men sanningen att säga var jag nog snäppet mer diskret än så. Jag lämnade kikaren OCH kameran hemma. (Ångrade det där med kameran...)

      Radera