tisdag 13 mars 2012

Det går åt helvete


Firade att kapitel 6 och 7 nu är klara genom att snabbtitta på kapitel 8 och 9. Det var nedslående och upplyftande. Det är riktigt roliga kapitel, men oj vad mycket som måste ändras. Betty är en simpel, bullmamma och ska nu förvandlas till en diva av rang. Alla dialoger måste ändras, beskrivningar byggas om, gestaltningar fiffas till. Och Henry den mesen måste bli tuffare och mer beräknande av sig. Gusten ska tappa ett öga och Alice blir skogstokig i kapitel 9.

Jag har att göra och fruktar nu att jag inte ska kunna hålla min deadline. Jag har liksom hela tiden planerat för att det ska vara mindre och mindre att ändra ju längre in i boken jag kommer. Nu verkar det motsatta vara sant. Jag kan nog klara 8,9 i mars, 10, 11 i april men sedan kommer påsken i vägen för kap 12,13. Så i maj när jag borde starta med 14,15 och lilla korta 16,kommer nog att ägnas åt att fixa det jag borde gjort över påsk.

För att bättra på oddsen gick jag och köpte lite blommor till balkongen. Om det hjälpte? Naturligtvis inte!

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det har du helt rätt i. Egentligen finns det ingen deadline förutom den jag satt upp åt mig själv. Förmodligen kommer jag när jag gått igenom det hela (förhoppningsvis i maj) att starta om och gå igenom den en gång till. Men det känns bättre att ha ett mål så att jag faktiskt sätter mig varje dag. Hur går det för dig?

      Radera
  2. Åh vad fint med blommor. Tulpaner! /mims

    SvaraRadera
  3. Kämpa på! Jag är så impad och hela tiden händer det nått nytt./Lima

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns som jag har bra flyt nu. Ska bli spännande att se hur allt blir när man sätter ihop det...

      Radera