torsdag 22 mars 2012

Casablanca dagen efter

Bar ned alla vinterkläder i källaren idag, så nu får det inte komma tillbaks någon mer vinter tack. Köpte nya vårskor också när jag ändå var igång. Så idag har jag spatserat runt på stadens gator i klänning och nya skor. Och tjock jacka med extra stor sjal i fall att, men mössan och vantarna fick ligga i väskan. Det är ett lite ängsligt vårfirande.

Men imorgon åker jag till Karlstad för att festa till det med min syster. Det var nog över femton år sedan bara jag och hon gick ut tillsammans. Undrar om takterna sitter kvar? Hur som helst har jag packat väskan full med dagen efter filmer. Tex Bridesmaid och Casablanca (har fortfarande inte sett den), så vi ska nog överleva. Ser verkligen fram mot helgen. Men också och detta är lite nytt, mot tågresan då jag ostört kan skriva i timmar i sträck!

6 kommentarer:

  1. Varning Karlstad - here they come!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, frågan är hur farliga två fyrtio-åringar kan vara... Vi lär sitta och gömma oss i ett hörn av baren större delen av tiden ;)

      Radera
  2. Jag älskar tågresor, bästa skrivtiden. Om man inte har barn med sig förstås... annars är det bästa skrivtiden!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Så jag har laddat upp med utskrivna sidor och laddad dator. Ska köpa en vettig kaffe också innan jag kliver ombord.

      Radera
  3. MOHAAHAAAHHAAAAA!!!!!/mims

    SvaraRadera