söndag 4 mars 2012

Gick igenom isen...

Efter flera dagars plussgrader och lätt regn, blev Storlien farligt. Den lilla bäcken som i normala fall är genomfrusen och täckt med en meter snö, tinade nu upp och bredde ut sig. En stor insjö bildades på vägbanan och spärrade vägen till restaurangen. Äsch, tänkte jag och klev vigt likt en bergsget upp på snövallen vid sidan om. Något jobbigt. Så fick jag syn på en liten stig bakom snövallen. Toppen här var ju lösningen. Tog mig dit och klampade på.

Det var då jag gick genom isen. Iskallt vatten rann ner i min curlingkänga. Drog chockat åt mig foten och kröp därifrån. Det gäller ju att fördela vikten över ett stort område. Resten av kvällen fick jag tillbringa med en bar fot under bordet på restaurangen. Är det det som kallas för barhäng?

4 kommentarer:

  1. Snyggt Myra. Jag kommer ihåg en annan gång då du också tog ett bad i en vinterbäck. Du har en viss längtan dit, tror jag.
    /Mili

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag får väl erkänna att det är uppfriskande...

      Radera
  2. Ooohhhh nooooooo! Åh stackars stackars dig! fyyy! brrrr../mims

    SvaraRadera