måndag 12 mars 2012

Blinga ALLT!

Är lite småkrasslig vilket jag skyller helt och hållet på det underbara vårvädret. Men bestämde mig ändå (efter ett väldans massa velande) för att gå och simma. Ibland är det viktiga inte motionen utan att upprätthålla en vana. Lustigt nog fungerar samma resonemang när det gäller vin.

När jag simmar behåller jag alla mina smycken på. Jag tycker om att blinga min vardag. Och det är något visst med att simma i den kommunala badhallen iförd pärlhalsband (och baddräkt, alltid baddräkt!) Av ungefär samma anledning tycker jag om den där tiondelssekunden efter att jag med fötterna skjutit iväg mig från bassängkanten. Det där mikroskopiska ögonblicket då jag skjuter genom vattnet som en kanon. Precis innan jag sjunker. Då glittrar jag och sprakar och far fram med precision och grace. Tänk om det gick att förlänga det ögonblicket!


Så varje vända simmar jag tillräckligt nära kanten för att kunna skjuta ifrån, ibland krockar jag med kanten men sånt får man ta. Hur blingar ni er vardag?

6 kommentarer:

  1. Ärligt talat så tycker jag att det är fett töntigt att simma i badhus med pärlhalsband! Finns ingen funktionalitet mer än att hävda sig över andra människor alternativt känna sig fin medan man simmar, men hallå? Ringar känns mer okej, för mig.
    Hur blingar jag min vardag... hmm... Jaaa... Jag har lagt några fina små glaskulor på ett fat, som dekoration runt ett ljus.
    Runt min hals har jag ett halsband som jag fick i julklapp av min syster o hennes man. Det tar jag aldrig av. Jo, när jag ska bada bastu./mims

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt liv som tönt... Fast jag simmar samtidigt som en dam som alltid fönar och sprayar håret INNAN badet. Jag behöver väl inte tillägga att hon inte doppar håret.

      Radera
  2. Första dagen tillbaka på jobbet igår efter sportlov och influensa. Köpte med mig en påsklilja på macken, som står och lyser på mitt bord här i arbetsrummet. Ja, och så halade jag upp ett halsband ur fickan och tog på mig innan det var dags för de muntliga testerna i morse. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, blommor! Vilken bra idé! Måste bort till Weibulls...

      Radera
  3. Blinga i badet - häftigt. Men med pärlhalsband? Nu tog du allt i!!!!
    Hur blingar jag? Räknas ljust glittrig ögonskugga?/Lima

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, ska för ärlighetens skull erkänna att jag aldrig haft pärlorna i badet. Men i princip skulle jag ha kunnat ha det. Tycker absolut att ögonskugga räknas. Själv är jag dålig på smink.

      Radera