fredag 16 mars 2012

Rutinerad skribent i allergichock!


Har kommit in i ett fint skrivarmönster. Startar dagen med en låång kaffepaus (en timma), sedan går jag till Mornington Hotels foajé och sätter mig. Där går jag igenom dagens kapitel vilket brukar vara ca 15 sidor. Jag läser och rättar och lägger till och stryker. Det tar ca två timmar innan jag är klar med det och då är det dags för lunch. efter lunchen renskriver jag allt jag gjorde på förmiddagen och skriver ut på papper. Och därmed är skrivardagen slut och hjärnan får vila. Fast det gör den sällan, istället finurlar den på rackartyg om hur texten skulle kunna förbättras.

I kväll ska vi åka ut till landet, det är nästan en månad sedan vi var där sist. Huset har nog klarat sig, men jag är orolig för bilen. Dels för den lysande lampan (tack och lov att min man ska med) dels för hur den kommer att se ut när vi tar ut den i dagsljus. Skitigare bil än vår får man nog leta efter, och det blir alltid värre när den får stå still i garaget ett tag. Huvva!

2 kommentarer:

  1. Okej, så om jag tror att det ska komma något blått så är det i stället nåt grått. Är det rätt uppfattat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt ingen blå bil, snarare en dassigt grå. Fast jag hällde två pet-flaskor vatten över den. Det hjälpte inte.

      Radera