torsdag 15 mars 2012

Fanny och Alexander


Jag och min man fick en sista minuten inbjudan till Dramaten i går kväll. Fanny och Alexander.

Fick genast klädpanik och rev fram allt ur garderoben för att hitta något vettigt. Inte för fint, inte för sexigt, inte för kontorigt, inte för somrigt, inte för begravningsartat... Efter mycket om och men blev det ett par plisserade byxor från Zara (älskar dem!), en broderad topp och en brun kavaj med smokingslag och trekvartsärm. Och det var på tiden, eller nästan i allafall. Vi blev tjugo minuter sena till buffén innan föreställningen.

Kvällen till ära hade jag på mig ett rött läppstift. Ursnyggt, men hur ofta ska man applicera det? Varje gång jag äter eller dricker något försvinner det genast. Suck! Läppstiftet åkte upp och ner ur väskan hela kvällen. När vi väl kom hem störtade jag i säng. Drack bara ett glas vin till buffén och ett glas i pausen, men ändå mådde jag lite lätt illa när jag la mig. Jag har helt enkelt legat av mig och borde åka på träningsläger...

3 kommentarer:

  1. JAAAA det borde du! Komsi komsi! /mims

    SvaraRadera
  2. Men.. hur var Fanny och Alexander? Själv gick jag på en musikal, "Next to normal",förra veckan, där folk i publiken grät. Jag var inte långt ifrån själv. Den var kanon!/mims

    SvaraRadera
  3. Oj skrev jag inte det? Det var fantastiskt, men jag önskade att jag hade sett TV-versionen innan. Det är inte ofta jag tycker så, men hela scenen var uppbyggd så att man fick en känsla av tv-versionens inspelning ur olika vinklar. Mäktigt.

    SvaraRadera