söndag 25 mars 2012

En design nära dig

Invigning på en ny restaurang, gratis våfflor bakom gamla badhuset, och vi gick bara förbi alltihop. Man måste inte alltid delta i allt. I stället solade vi på balkongen, läste en skvallertidning, tittade på film och åt chips som vi svalde ned med honungssötat rött te. I dag känns allt mycket bättre!

Vi promenerade en del och på torget passerade vi en stor husbil. Det var designbussen. Hen skulle åka runt i hela Sverige, och byta till sig varor och tjänster i mot design. Kul idé och jag önskar hen all lycka. Tyvärr tyckte jag inte om designen som hela bussen var målad i... Hade jag haft något att ge i utbyte hade jag nog ändå testat att få mitt omslag designat. Vi kanske släntrar förbi igen, så att jag får se om hen var en han eller en hon. (Det var en Erik...)

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Designad, Problemet uppstår om det är ett exempel på hans arbete... Men det kan ju vara en smaksak.

      Radera