onsdag 7 mars 2012

Motorhaveri på E4:an

Årets första utomhusfika avklarades idag. Jag skriver avklarades eftersom det var ruggigt kallt på slutet. Det kändes som en toppen idé när vi satte oss, men det urartade efter ett tag trots filt i knät. Annars gav jag mig iväg till IKEA med en väninna för en liten titt. Jojo, det kostar att titta på IKEA. Men nu har jag en ny skrivbordshylla till alla mina papper. Billig lunch har de också där ute bland alla möblerna.



Vi packade in oss i bilen och gav oss av hemåt. Det var då det hände! En liten orange symbol av en motor började blinka på kontrollpanelen. Jag gjorde naturligtvis som varje sund människa skulle ha gjort i min sits och fick panik. Instruktionsboken letades fram, alla bilkunniga vi känner ringdes upp och regel nr 1 följdes strikt. Regel nr 1 säger stanna inte bilen för den kommer inte att starta igen om du gör det.

Med hjärtat i halsgropen tog vi oss hela vägen till garaget. Stannade bilen och sedan, mest på prov, försökte jag starta den igen. Inga problem. INGA PROBLEM. Inte ens en liten orange motorsymbol. Vi valde att ignorera detta, det var säkert något mycket allvarligt fel på bilen. Så vi forslade alla inköp hem på en pirra genom östermalm.

2 kommentarer:

  1. orange lampa = du handlade rätt. Röd lampa = stort problem.
    Men bensin i diesel (eller tvärtom) = mycket stort problem. Starta inte motorn alls. Ring bärgare i panik! Då löser det sig. / erfaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tackar, det bekräftar min misstanke. Bilar är inte att lita på.

      Radera