onsdag 14 mars 2012

Förstör mera!

Läste i min lärobok (jag har alltid en på lut) sent i går kväll. Där stod att man i en roman bör försöka hålla liv i sina konflikter/problem så länge som möjligt. I vardagslivet är man tvärtom intresserad att lösa alla problem så fort de uppstår. I boken ska de förstärkas och helst stegras. Tänker mig igenom det jag har skrivit. Hur har jag gjort? Skapat ett problem och löst det, skapat nytt problem och löst det, skapat...

Gör om, gör rätt.

Nu har jag infört en vendetta mellan Gusten och Jan-Ove. Vad händer om Alice lägger sig i vendettan? Och undrar just om inte Reinhold ska intressera sig lite för mycket i Bettys arbete. Kanske ska låta Gusten få ett bud på sitt mynt från någon antikhandlare ochså, det borde få Henry att gå i taket. Oj vad det är uppfriskande att ställa till oreda!


Bilden är tagen från topgearsverige.se

2 kommentarer:

  1. Jösses vilket arbete med en bok... jag blir yr och svettig bara jag läser om ditt kämpande. Jag beundrar dig. Kram/mims

    SvaraRadera