onsdag 9 maj 2012

Ånej-upplevelse!

Nu har jag testat min allergi. Jag var mycket riktigt allergisk. Mot städning! Eller som apoteket uttrycker det "du är allergisk mot kvalster". Så nu har jag bäddat rent i sovrummet och ställt fönstret på vädring. Förhoppningsvis innebär detta att jag vaknar utan rinnande näsa i morgon. Fast det är nog mer troligt att jag har en lätt sommarförkylning, och då räcker det inte med nybäddat.

Fast när jag var igång så passade jag på att pimpa min författarhörna. Så nu har jag mina skrivartidningar, skrivarböcker och alla löspapper snyggt uppställda bredvid skrivaren. Det ser riktigt proffsigt ut. Men jag misstänker att jag kommer att fortsätta med att skriva ute på fik eller i hotellobbys.


Har tänkt lite på det där med att svågern var ute och sprang. Det gick liksom upp för mig att om man vill få till ett hälsosammare liv så kan man inte vänta tills omvärlden stöttar en till det. Det gäller att lägga upp de nya vanorna TROTS omvärlden. Ingen kommer att coacha mig att gå upp tidigare och jogga. Denna upptäckt tog mig. Så nu har jag pratat med min väninna A, hon som följer med och simmar. På försök ska vi besöka gymmet som finns på simmet, tio minuter innan simningen. Kanske kan det platta till magen och stärka upp ryggen.

6 kommentarer:

  1. Oj, oj... Men det kan vara riktigt kul på gym.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan det? Jag tänkte satsa på att träna rygg och mage, benen rör sig hela dagen och styrkan i armarna är det inget fel på...

      Radera
  2. Bravo! Jag intalar mig själv att det är bättre att jag tränar en liiiiten stund än att jag inte tränar alls. Nu har jag fått muskler att hänga upp de amningssäckiga brösten på. Kanske inte det resultatet jag önskade mig mest, men ett resultat i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow, du har fått muskler! Nu blev jag faktiskt avundsjuk. Jag är mest mjuk, överallt...

      Radera
  3. Mjuk och go - det är inte det sämsta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, du har rätt. Men som min mans mormor alltid sa: "bara pigor är nöjda"

      Radera