söndag 6 maj 2012

Vilse bland vildsvinen

Oj vilket fest det blev! Mitt ute i de vildvuxna Skånska urskogarna ligger svärfars nöje. Min svåger gav sig ut redan klockan 7 på morgonen för att jogga. Han kom inte tillbaka. Efter mer än en timme ringde han upp sin flickvän och berättade att han var vilse. Han hade passerat samma torp flera gånger. Tredje gången han passerade det lyckades han skrämma fram tre vildsvinsungar och tittade oroligt efter mamman. Fjärde gången han passerade sprang han inte längre...

Festen började tidig eftermiddag med kaffe och fortsatte med hopp på studsmatta, badminton och gåtor. Champagne, tal och levande musik. Jag hade gjort en rejäl make-over och var vacker som en dag (nej det finns inga bildbevis) a la 30-tals filmstjärna. Fick kommentaren från faster K att "det såg inte ut som du, men var lite likt så jag trodde att det var din syster." Så sis, vi gjorde succé!

Nu ska vi äta dagen efter frukost...

Oj, glömde nästan att berätta. Men svärfars katt har dragit in så mycket nydödat vilt i huset, att de nu har låst kattluckan. Vissa saker gör man inte ostraffat.

4 kommentarer:

  1. Succé!!! Du är alltid vacker, och det är upplyftande när man kan vara vackrare än vanligt. Hurra!
    ... hur hittade svågern hem?
    Gick talet bra? Hälsa fördelsedagsbarnet en stor kram från mig!
    Är det en katt bakom luckan på bilden? Jag tycker mig kunna se det... naw....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag tror han hittade hem, fast det var så mycket folk så det ær svårt att vara helt sæker... Vid støvelkastninge var det en kille som lyckades slænga sig sjælv, ræknas det som ett svinn?

      Radera
  2. Roligast var att hoppa studsmatta! Tur att det finns bevis på bild.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr finns inga sådana bilder i min dator...

      Radera