torsdag 17 maj 2012

Slöröven går igen

Vaknade och var iställd på att gå ut och klippa gräsmattor i åtta timmar, men det regnade. Så det blev inget med det. Jag tog en kaffe istället. Så blev det frukost. Och kaffe. Och en varm brasa. Och kaffe. Så kom grannarna förbi på lite kaffe. De hade med sig några bekanta så det blev rundvandring i slottet. Dammet i alla rum fick röras runt och alltid var det någon fluga som stördes.


Min man däremot har varit full av energi idag. Han har bakat surdegsbröd, ordnat med nya vinägerkrukor, sågat upp ett gammalt innertak till ved och varit och handlat. Men jag kommer kanske på slutet, vem vet. I kväll är det gökvaka med korvgrillning och tipspromenad. Det är kanske då jag vaknar till.

4 kommentarer:

  1. Gökvaka? Med tanke på mannen bortavaro kan man ju föreställa sig vad det innebär - men med korvgrillning och tipspromenad?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Den var bra! Det funkar till och med bättre när mannen är hemma. Och tipspromenad och korvgrillning piggar upp tillställningen, du borde prova.

      Radera
  2. hahahaha.. skrattar mig fördärvad av ovanstående anonyma kommentar. JÄTTE roligt!
    Det lät inte allt för tråkigt att du missade gräsklippningen???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hårt enformigt arbete är alltid svårt att sakna så där jättemycket...

      Radera