måndag 7 maj 2012

Bistro - Rigoletto

I dag åkte min man till Kina på en vecka, så nu är jag gräsänka igen. Och det är vår! Hur man vet det? Jo jag frös halva dan och svettades halva. Näsan rinner och det går inte att somna på kvällarna eftersom det är så ljust. Det är helt enkelt härligt på ett plågsamt vis. I dag satt jag till och med på ett utomhusfik och skrev (redigerade för den petige) Fast det är klart de hade på infravärmen.

Bilden är lånad från www.restaurangkartan.se

Jag och min man passade ochså på att prova det nya Rigoletto. Vilket härligt fik. Det både ser ut och känns som ett Parisiskt ställe. Det vätter mot en stor boulevard (Kungsgatan), består av massa guldiga stolar med rottingsits med minimala runda bord. Latten kom i smala höga glas så att det såg ut att vara mycket, men de var bra prissatta. Vi fick till och med betala på franska små metallbrickor. Jag njöt i fulla drag! Rekommenderas för alla som vill känna internationella vindar på sitt fika.

2 kommentarer:

  1. Det måste jag pröva vid nästa Stockholmstur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säg bara till så går vi dit tillsammans!

      Radera