tisdag 15 maj 2012

Istidssommar

Efter att ha påbörjat det långsamma och ensamma arbetet med att gå igenom hela boken på nytt kastade jag mig på en buss ut till Maria Torget. På café Rivals uteservering pladdrade jag bort halva dagen. Bliss! Det är så skönt att bara få vara ibland utan några måsten som hänger över en. Till slut skildes min medbrottsling i denna verklighetsflykt och jag oss åt , men först lovade vi varandra att ta oss en riktig spa-dag innan sommaren sätter igång på riktigt.

Bilden kommer från www.cafekartan.se

Det var det det, tänkte jag. Men se, det var det inte. På väg hem till en tom lägenhet och middag blev jag Shanghaiad av en väninna. Vi hamnade på hennes innergård med ett glas vitt vin och en pizza. Oxfile, curry, banan och bearnaissås. Hennes väninnor kom och höll oss sällskap och snart byttes vinet ut mot varmt te. Pizzan städades undan och fram kom varma filtar. Härligt! Hade vi bara haft lite sol så hade jag aldrig lämnat stället. Som det var nu blev jag tvungen att ta mig hem eller stanna kvar och se fram emot att kapa några lemmar på grund av förfrysning.

4 kommentarer: