fredag 18 maj 2012

På kurs i djungeln?

Panik! Idag skulle jag ställa iordning annexet inför nästa helg då det dimper ned ett tiotal damer som ska gå en målningskurs här. Det är min goda vän Pia (Piasgalleri.nu) som kommer att hålla i kursen. Hon håller i kursen, i målerimaterialet och med kursdeltagarna. Jag skulle bara städa iordning och klippa gräset. Städningen gick förvånandsvärt bra. Då var det bara gräsklippningen kvar.

Men... Gräsklippare 1 hade ingen luft i däcket och ingen drivrem till klippaggregatet = ej fungerande. Gräsklippare 2 hade ingen luft i däcken och ingen fart i batteriet = helt död. Nu är däcket på gräsklippare 1 fixad men vi saknar fortfarande drivrem. Batteriet till gräsklippare 2 är på laddning men vi lyckades inte fylla däcken. Så dagen har gått och gräset är nu ännu längre, fast det borde ha varit kortare.



Det är möjligt att vi får hålla kursen i midjehögt gräs. Jag kanske ska lägga in machetar på rummen så att de stackars deltagarna kan ta sig ut på morgonarna. Fast det kan ju tänkas att vi hinner få allt fixat innan nästa helg.  Vi har ännu lite tid på oss. Och sedan kan det tänkas att jag har räknat lite lite fel på antalet rum... ops...

4 kommentarer: