söndag 20 maj 2012

Ej att rekommendera

Är fullkomligt slut! Nu har jag städat igenom nästan hela slottet, känner mig som askungen... Porslin är nedburet till annexet, trappan är sopad, sängkläder utlagda på alla sängarna och nattglas finns på alla rummen. Gräset är nästan klippt och bord och stolar utburna. Det "enda" som är kvar nu är gräsklippning, avtorkning och en sista genomgång av toaletterna/duscharna. Jo visst ja, vi fick inte på vattnet. Men imorgon kommer rörmockarn.

Ikväll ska jag skriva en inköpslista och beställa nya drivband till gräsklipparna. Och diska. Och bära ut slasken. Och köra bil.

Läste ut "Känslan av ett slut" av Julian Barnes. Tyvärr blev jag inte speciellt imponerad. Jag störde mig ordentligt på alla beskrivningar om hur huvudpersonen tillfredställer sig själv eller sin flickvän. Vilket påminde om Jonathen Franséns "Frihet", jag tycker helt enkelt inte om sådana beskrivningar. Att ge en viktig ledtråd till hur boken ska tolkas på näst sista sidan uppskattade jag inte heller. Den var bra skriven men lite för torr för min smak. Jag kan därför inte rekommendera den.

4 kommentarer:

  1. HEja bästaste syster!/mims

    SvaraRadera
  2. Inte undra på att du är slut!
    du har ju kört på som en galning. men det kommer säkert att bli toppen-bra till helgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag verkligen! Kan knappt bärga mig.

      Radera