måndag 14 maj 2012

Intriger

Sol men måttligt med värme. Undrar hur ett sådant förhållande skulle fungera? Hur som haver, stod med tidningen Språk i min hand i dag och försökte bestämma mig om det kunde vara en bra idé att köpa den eller inte. Den handlar om hur man behandlar språket - intressant, men även andra språk - inte så intressant. Jag velade länge, och det ska ni veta att jag är bra på att vela. Tillslut hittade jag priset 75kronor. Tidningen åkte tillbaka upp på hyllan. När blev tidningar lika dyra som böcker? Istället läste jag Metro (gratis).


Kom hem och velade mellan följande spännande alternativ: tvätta alla sängkläder, titta igenom boken eller fortsätta på nästa bok. Velade (igen) och det hela slutade med att jag möblerade om vardagsrummet. Precis som det ska vara i en riktigt bra bok. Det står mellan A eller B och löses med hjälp av K. Jag ska gå igenom Robin Hobbs senaste bok igen men med fokus på hur hon bygger upp spänningen. Vi får väl se om jag lyckas utan att ryckas med alltför mycket.

2 kommentarer:

  1. Det är alltid bra att möblera om - det var faktiskt länge sedan jag gjorde det, Är kanske dags? Nja, vi bygger om kök istället - snart dags med fritidshusets.

    SvaraRadera