fredag 4 maj 2012

Tandläkarfika

Idag var det dags för ett tandläkarbesök. Inte så farligt det var mest en hel massa plack som skulle bort. Och det hade den fördelen att jag och min man fick tid att sitta ner och ta en långfika på stan. Annars har vi mest olika saker för oss hela dagarna och det blir inte av att man ses förrän på kvällen. Så det här var riktigt skönt!

När min man, som hade den första tandläkartiden, försvann iväg kom vår gode vän M förbi och gjorde oss sällskap. Han hade en fråga som han ställde ganska diskret. Jag kände mig oerhört betydelsefull när han lutade sig över bordet såg mig i ögonen och frågade med låg röst: "Vad gjorde bilarna på åkern egentligen?" Det tog ett ögonblick innan jag insåg att han läser min blogg, och att han gått runt och fnulat på hur två stockholmsbilar kunde köra fast (på en fotbollsplan inte en åker, men vem bryr sig i sådana detaljer).

Jag ska inte hålla alla er andra som inte haft tillfälle att fråga på sträckbänken. Svaret är enkelt; han skulle lassa av 800pioner.

4 kommentarer:

  1. Den yngre av bönderna i traktor har kommit fram till vilken ersättning han vill ha. Very Berri :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan bli svårt... Men vi får se till att ordna det!

      Radera
  2. Pioner, pioner, pioner....

    SvaraRadera