lördag 19 maj 2012

Björnar runt knuten

Det går vilt till på landet. På gökvakan ramlade en liten kille i sjön, och en äldre man fick åka ambulans därifrån (säger ryktet, vi hade hunnit hem). Bönderna harvar för fullt och en stor björn har siktats utanför vår tomtgräns. Gräset är fortfarande långt, men nu har vi luft i alla däcken. Så det handlar bara (förhoppningvis) om att invänta att batteriet laddas. Gräsklippning i morgon alltså.

Solen har varit på hugget idag och min man som satt på farstun med telefonen en timma mitt på dagen är rejält bränd. Jag börjar få alltmer ordning på Annexet där målarkursen ska hålla till, men inser att jag borde städa slottet också. Har man åkt två timmar för att komma hit så nöjer man sig nog inte med att betrakta den utifrån.

På den litterära fronten intet nytt. Jag väntar på att sista antagningsdagen (28maj) ska passera så att skrivarakademin äntligen kan börja ta hand om alla ansökningar. Under tiden läser jag en bok som vunnit stora priser i USA, "Känslan av ett slut" heter den. Recension kommer när jag läst ut den.

Bilden är hämtad från http://www.mortaros.se

6 kommentarer:

  1. Rena, rama vildmarken, alltså. Hoppas att det inte var någon jag känner, som drattade i spat.
    Här har vi varit ute och lyssnat på fåglar. Och lärt oss att dom har olika dialekter. Och som min käre svåger utbrast: den där flugsnapparen var här förra sommaren og. Han gör en liten trudelutt innan han börjar sjunga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå, kan man höra sånt. Vi har en söt fågel som brukar titta på oss när vi dricker vårt morgonkaffe. Den ser i storlek och form ut som en gråsparv, men den är svart-vit som en skata. Undrar vad det är för sort.

      Radera
  2. Kanske en svart-vit flugsnappare????

    SvaraRadera
  3. Jo, Eric kan höra sånt! Dessutom kan höra olika dialekter - fåglarna har sånt og. Visst är det imponerande?!

    SvaraRadera