torsdag 10 maj 2012

Förlagssamtal

Idag fick jag ett samtal från förlaget Varma Hjärtat. Mitt eget hjärta stannade till. Hur hade de fått tag på mitt nummer? Från facebook? Vad ville de? Var detta min chans? Damen hade frågat om det var författaren Myra Windahl hon talade med vilket lät lovande. Oj oj, ibland är det extra jobbigt med livlig fantasi. Jag fick för mig att mitt manus som jag aldrig skickat till just detta förlag på något vis förirrat sig dit och nu var antaget. Eller det kanske var jag som hörde fel och det kanske var från skrivarakademin som ville träffa mig för en intervju. Jösses.

Tillbaka till jorden igen. Nu har jag bara det sista kapitlet kvar innan jag ska börja läsa om allt från början igen. Fast det kanske är bäst att låta den ligga till sig lite först. Jag kanske ska fortsätta med nästa bok istället och ta tag i hela boken efter sommaren igen. Fast först är det ett litet busigt, rörigt kapitel kvar.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Bra mycket bättre än samtal från ComHem.

      Radera
  2. Men vad ville dom egentligen? Du berättar ju bara om din livliga fantasi. Fast dom ville säkert bara sälja en bok, äsch jag vill inte veta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch, jag ville mest se om jag kunde provocera fram fler kommentarer. Jag inser att det inte går, det blir bara irriterande. Bakom förlaget låg ett samtal från våra grannar på landet. Inget äkta förlag med andra ord, men oboy vad lurad jag blev!

      Radera