tisdag 1 maj 2012

Stövlarna brann

Åkte till grannherrgår'n för att fira Valborg. Det blev champagne i växthuset och baconinlindade dadlar. Stekt fisk med rödbetor och fetaost till huvudrätt och hemgjorda maränger med hallon till efterrätt. Och så en rejäl brasa förstås. Det var alla grenar från trimningen av äppelträden som brann, och ett par gamla stövlar. En ståtlig brasa! Det är något visst med att stå ute i en leråker och känna hettan från en rejäl eldsvåda sveda ens skinn.

När vi satte oss i bilen för att åka hem var jag både mätt och däst. Med helljusen på svängde vi in i vår allé och jag önskade näsan att det skulle vara lite dagsljus kvar eftersom jag hann måla halva balkongen (utsidan) innan vi åkte iväg. Hade varit skönt att se det lite på avstånd.

Fick en recension på 1Q84, som Å skrivit, för att ge lite feedback på. Funderade lite på vad feedback innebär, innan jag gjorde allt det som alltid irriterar mig på den feedback jag själv får. Det är nog nyttigt att både ge och ta så att man förstår vad som händer på båda sidorna av processen. Nu var det en mycket bra recension så jag sparade inte på krutet. Hade den varit alltigenom dålig hade jag nog avstått från att ge kritik.


Nu ska jag gå och måla resten av balkongen!

5 kommentarer:

  1. Nä, det är inte lätt att ge feedback ska gudarna veta. Viktigt att som feedbackare komma ihåg VARFÖR man ger feedback och vad den ska användas till. Bra jobbat med balkongen! Hurra! äntligen! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det beror rätt mycket på humöret hur jag lyckas ta emot feedback. Ibland går det toppenbra, ibland är det fullkomligt förödande... Tack för hjälpen med motiveringsbrevet, intressanta diskussioner!

      Radera
  2. Absolut. Jag håller tummarna för dig! <3

    SvaraRadera
  3. Snyggt det blir!
    Vi lyssnade på manskör som sjöng från museitrappan igår kväll. Ingen brasa, men idag känns det är det är maj månad. Strålande solsken.

    SvaraRadera