onsdag 2 maj 2012

Äntligen!

Hjärtat det bankar och det luktar svett om mig. Men nu har jag skickat in ANSÖKAN. Hjälp vad läskigt! Som arbetsprov skickade jag nästan hela första kapitlet (förutom de två sista styckena). Men inte innan jag läst om dem igen. De är riktigt bra, i mitt tycke. Men jag inser att jag måste jobba mer med sista kapitlet, stilen har liksom slappat lite. Måste tajta upp karaktärerna. Och nu när ansökan är inne kan jag återigen lägga allt krut på boken.

Men först måste jag ut på stan. Denna härliga soliga dag! Jag måste hitta en topp att ha till mina ursnygga byxor på svärfars fest på lördag. Undrar var man kan hitta något sådant. Det fanns inga inne på den lilla antikaffären jag besökte i morse iallafall. Min väninna var ute och letade efter en hatt att ha på Ascot. Och jag fick följa med som smakråd. Avundsjuk? Jajamen! Men jag har en liten hattaktig sak att ha på lördag, som jag fått från E och N i julklapp.



4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jamen jag vet! Lite make-up kan nog inte skada heller...

      Radera
  2. Urtjusig. Men var det inte en friluftsfest det handlade om? Passar inte stövlar bättre?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte om det är en friluftsfest, det stod att man skulle ta med sig dansskorna...

      Radera