torsdag 3 maj 2012

Brandtal

Sitter och försöker skriva ihop ett 70 års tal till min svärfar.Vid det här laget har jag blandat in ett tiotal övriga gäster som jag inte hunnit fråga om de vill vara med. I mitt huvud är det otroligt roligt och lättsamt, vilket kan bero på att jag druckit vitt vin medan jag fabulerat. Nu låter det som jag suttit ensam hemma och krökat. Det stämmer verkligen inte.

Min svåger och hans flickvän (när ska det bli fästmö?) har hittat på det mesta och jag har skrivit snabbare än jag faktiskt kan. Så stavningen är långt ifrån bra. Imorgon blir det till att sitta i bilen ner till Skåne mest hela tiden. Så allt måste vara klart idag. Nu har vi kommit till chokladmoussen.


1 kommentar:

  1. Det blev en alldeles fantastisk föreställning! Tack för det "talet".

    SvaraRadera