tisdag 8 maj 2012

Sumobrottare i badet

Läste i Metro att man kan gå till apoteket och göra ett gratistest för att få reda på om man är allergisk mot något. Det ska ta tjugo minuter. Har planerat hela dagen att gå och ta detta test, men jag lyckades inte klämma in det någonstans. Jag skulle bara... fika med A (inget är ändå öppet före klockan 10 så det räknas inte om man fikar då), hämta ut en ampel från Bukowski Market (vi har dröjt för länge med att hämta så nu hotade de med extra avgifter, simma (blev bara en gång förra veckan, noll gånger veckan innan det), handla och viktigast av allt, sitta och skriva (vilket tar tid).

Men nya dagar, nya planer. Imorgon ska jag testa mig. Tror jag. Hörde två småkillar i simhallens omklädningsrum som kom med en underbar liknelse. En av dem skulle skjuta upp den tunga dörren ut, och utbrast till sin kompis: "Det är som att flytta på en sumobrottare." Undrar bara var i boken jag kan få in denna underbara liknelse...

Också har min efterlängtade Robin Hobb bok kommit. Jag är i himlen och somnar numera sent på kvällarna med hela huvudet fullt av drakar, elderlings och äventyr. Om ni vill läsa en riktigt välskriven, tät och komplicerad historia, leta rätt på en bok av Robin Hobb. Det är något tryggt med böcker som står av sig själva.
          

4 kommentarer:

  1. Lyckost dig som läser böckerna på engelska. Själv måste jag vänta och vänta tills det kommer en svensk översättning. Men jag är också en som njuter av Robin Hobb.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är verkligen bra! Ska bara köpa om de två första assassin-böckerna så att jag har alla i hard-cover. Blir snyggare i bokhyllan då.

      Radera
  2. Nu tror jag att mitt konto fungerar. Visserligen utan foto, men i alla fall.

    SvaraRadera